Etiketter

tirsdag 12. juni 2012

lekehus i hagen

Årets lekehytte make over er gjennomført :)

Når vi kjøpte huset for snart 5 år siden, var hagen en av grunnene til at jeg falt helt for huset.
Hagen hadde "fotball plen", svææære trær med føyse i, hagedam og en lekehytte.

Lekehytta var av den provosoriske typen, ikke malt eller innredet.
Sommerprosjekt nr. 1 det året vi overtok huset var å få malt og innredet hytta, og siden den ikke er isolert/fullstendig tett, så må den ha en liten make over hvert år, ettersom småkryp roter seg inn der i løpet av vinterhalvåret.

I år burde den vært malt på nytt innvendig, men det har jeg ikke gjort. Det får vente til neste år :)


Jeg "tapetserer" den innerste veggen med gavepapir.
Veldig enkelt med saks, papir og stiftemaskin!!!
Så blir det litt forandring fra år til år :)
Det blir jo ikke helt perfekt, men det er jo en lekehytte!!
Ser jeg har glemt å "tapetsere" hjørnene. Det skal jeg få gjort. Promise :)

Det ligger sjøgress matte på gulvet for å gjøre det litt mer hjemmekoselig.
Mannen laget kjøkkenbenk, hylle vask og vifte. for det må man ha på et kjøkken!!


Ikea sitt barneservice er så søtt!!!
Trenger fler nå, etter at endel av de har gått i stykker gjennom årene :)

Hylla er fra Europris.
Litt hytteglæm må til. Knagger fra Lisbeth Dahl :)



Vask med "kran" må man ha :)


Barnemøblene som står i hytta er likt det jeg hadde selv som liten.
Dette fant jeg brukt når jentene var små, og var da rødt.
Det ble først malt hvitt, men er nå malt lyseblått.


Ved utgangen henger oppbevaring til såpebobler, hoppetau, hoppestrikk og kritt.


Fjor årets variant av hyttestyling...


Hytta utvendig. Bildet er fra et par år tilbake.
Sandkassen er flyttet til andre siden av hytta nå.
Og trekista fungerer som vedkasse i kjellerstua!

Bord og stolene skal jeg vise bilde av en annen dag.
De har også fått seg en make over og står nå på propellen sitt rom :)

"noen" har visst ikke klippet plenen på en stund :)

Ønsker alle en finfin dag :*)

KlemKlem


4 kommentarer:

  1. Så koselig leikehytta! Du er flink til å style :)
    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  2. Wow, her var det koselig:)

    SvarSlett
  3. For en fantastisk flott lekehytte! Husker jeg ønsket meg sånn når jeg var liten :) Kan tenke meg "beboerne" er fornøyd :)
    Ingrid

    SvarSlett
  4. Så koselig hytte og hage du har ! ;-)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)