Etiketter

tirsdag 29. mai 2012

Hundre og ørtå fjørti husmorpoeng...

Til meg selv!!

Fordi jeg fortjener det!!
Det er jo viktig å sette litt pris på seg selv innimellom :)

(Dersom du ikke liker selvskyt, ikke les videre!!!)

Husmor poengene er utdelt på bakgrunn av at jeg har vasket huset.
Jeg pleier å ha vaske engel til å gjøre det, men igår, klarte propellen å helle en pakke melis og en boks vaniljesukker ut i en skuff, og utover gulvet på kjøkkenet.
Da var det bare til å starte på vaskingen.


Og siden jeg var så godt igang med kjøkken og stue, tenkte jeg at jeg like så godt kunne ta resten av huset. Det tar jo ikke sååå lang tid...??

Det er jammen ikke lett å vaske huset med 3 unger tilstede.
De største holder seg greit unna vaskebøtta,
men for knøtteliten er det kjempegøy å vaske alt han kommer over i bøtta, suge på vaskemiddelflaskene, og rote utover det jeg nettopp har ryddet og stikke av med vaskekosten, med påfølgende raseri anfall når han blir fratatt den... 

Så skal ungene ha mat, Mannen som maler huset skal ha mat og drikke, minsten skal sove, et par unger skal i bursdags selskap, klær, hår, kjøring og henting...
På tide med middag..med påfølgende rydding på kjøkkenet. Klokka er 18.30 og legging av barn er igang.
Jaja, kom visst ikke lenger enn til stue, kjøkken, gang og toalett i en etg før unger skal legges.
2 etasjer igjen...men det fikk vente til idag.

2. etg ferdig vasket innen jentene kom hjem fra skolen. Så kom tantebarnet mitt på overnatting.
Da var tiden inne for Lunch:


Jeg doblet oppskriften, og tenkte de ville spise et helt tårn av pannekaker...
De spiste en hver :)

En husmor må jo ha gjort unna noe håndarbeid også...
Mitt bidrag på den fronten er denne :


Puff daddy, etter oppskrift fra Pickles.
Denne var en bursdagspresang til en venninne for 2 år siden.
Lovet høytidelig at jeg skulle strikke den til henne, og det gjorde jeg...
men monteringen den tok laaaang tid.
Godt hun er en tålmodig sjel :)
Nå har hun endelig fått den :)

Dette er min puff daddy,
trekt på en gammel loppis puff
Skjev og skakk, og må muligens pensjoneres ganske snart.


Og dette er min puff daddy "never gonna happen"....


Den har ligget i kurven i godt over et år, halvstrikket...
Jeg tror det skal bli en pute :)

Nå skal jeg belønne meg selv med en dusj, og så gå i klubb :)
Det gjorde jeg forøvrig igår også, men da fant jeg ut rett før jeg skulle gå
at det var feil dag....

En kan jo ikke huske på alt... :)

Kjeller etg er forøvrig ikke vasket ennå...det får vente til imorgen :)

Ønsker alle en finfin kveld.



















2 kommentarer:

  1. Jeg ble nesten sliten av å lese, hihi:) det er jammen ikke lett å få unna gjort husvasken med små troll tilstede.. Synest du fortjener mange husmorpoeng jeg:)

    SvarSlett
  2. Det var litt av en dag! Helt enig med deg at du har fortjent massevis av husmorpoeng :)
    Og et fantastisk bra bilde du har tatt av "den lille skyldige"!
    Ingrid

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)