Etiketter

torsdag 26. april 2012

Husmor lykke

Husmor lykke er å ha en tom skittentøykorg!!!
(blandt annet selvfølgelig) :)

Det er langt mellom denne typen husmorlykke her i heimen...
Idag er den NESTEN tom...det ligger noen få plagg på bunnen som ikke utgjør en hel vask,
men de skal vaskes bare for at korga skal bli HELT tom!!
Jeg vet jo at når ungene skal legge seg, og alle klær skal av...ja så er ikke korga tom lenger...

Klesvask er liksom en ond sirkel. Er skittentøyskorga tom, så ligger det en haug med bretteklær...når de er brettet, skal de på plass, å da er det bare til å hente ny ladning klær som skal til vask....
Jammen er jeg glad vi lever i et moderne samfunn, og slipper å vaske klær for hånd i en kald bekk....

Det hadde ikke blitt mye vasking for å si det sånn :)

Sånn i det daglige, hjelper det med et greit vaskerom.
Vårt vaskerom er innredet med den gamle kjøkkeninnredningen som var i huset når vi kjøpte det.
Et par strøk hvitmaling og en ny benkeplate gjorde det litt hyggeligere å være der :)





NESTEN tom skittentøy kurv...


Vaskebøtta står klar til vaske engelen..
(skal innrømme at denne er plassert kun fordi jeg skulle ta bilde hihi )






Et klesstativ fra IKEA fungerer fint te tørk av jakker, skjorter, gensere osv!
Tar liten plass, og har plass til MYE!!

Da er det bare til å ta fatt på den siste klesvasken her :)
Ha en finfin dag!!

Klem fra Husmora Vivvi :)



5 kommentarer:

  1. Koselig vaskerom :) Sko ønske mitt hadde vore like fint :) Ha ein fin dag vidare, med klesvask..her òg går vaskemaskina :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takktakk :) Vaskeromme e vel et av rommene som blir mest brukt her i huse..så då e de greit at de e ok å gå inn på!! :) Fiiin dag te deg o :)

      Slett
  2. Ønsker meg sååå veldig overskap til å ha på vaskerommet. Og ikke minst benkeplate til å ordne ting på.... :) Skittentøyskurven her er også nesten tom!

    SvarSlett
  3. Så kjekt å se :) Vi skal nå faktisk få to vaskerom i huset! Et kombinert med groviingang og mulighet til å vaske barnehagedresser og andre sølete ting. Og ett i 2 etg - sammen med soverommene. Kan tro jeg gleder meg :))
    Kjekt tips med stativet fra ikea. Jeg har tenkt på å henge en garderobestang i taket over tørkestativet, så får jeg hengt opp mannens endeløse skjortesamling!

    SvarSlett
  4. Så sant, så sant!! Klesvasken er en evig sirkel akkurat slik du beskriver det her;) Og ja, da er det kjekt at det er litt koselig der inne. Merker motivasjonen til å vaske,brette osv av klær og håndkler er mye bedre nå som vi har pusset opp vaskerom oppe hvor både bad og alle soverom er. Skittentøyskorgen var mye større mellom vær vask før da jeg måtte helt ned til grovkjelleren og vaske klærne.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)