Etiketter

torsdag 16. februar 2012

Mer jenterom :)

Først av alt må jeg få si TUSEN TAKK og hjertelig velkommen til nye følgere!! Jeg har gått fra 3 stk til 26 stk på 2 uker! Det syns jeg er kjempegøy!!!

Jeg syns også det er kjempegøy å se at det er så mange som er med på give awayen!!!
Det må jeg visst gjøre mer av :)

Idag er det stille og rolig her hjemme. Lille prinsen er syk. Han våknet 04.30 idag morges full i feber.
Håper det går over fort!!
Akkurat nå sover han, så da benytter mammaen tiden til å blogge litt om jenterommet.

Jeg syns det er kjempevanskelig å finne oppbevarings løsninger som funker for hele familien.
Jeg liker ikke rot, men når siste tilskudd på stammen (les bøllefrø) er oppi alt, inni alt og over alt, så blir det usannsynlig mye rot i løpet av en dag.

Vi har en sjenk i stua hvor jentene har alle tegnesaker, perler av alle slag, malesaker og alt annet hobbymateriell som til daglig er i bruk. Det har vært veldig greit å kunne lukke dører og skuffer, så ser det jo ryddig ut...

Men etter å utallige ganger ha sopt opp perler, plukket opp tegnesaker og samlet sammen ark etter at bølle frøet har vært på ferde, bestemte jeg meg for å flytte det opp på jenterommet.

Der var det jo selvfølgelig fullt fra før, så noe måtte vike plass, samtidig som at det var behov for mer oppbevaringsplass.

Løsningen denne gangen ble å lage sengeskuffer.
Jeg hadde noen kommode skuffer som var innsamlet til dette formålet.
De fikk noen strøk hvitmaling, og  litt pip tapet som er kjøpt som tapet prøver hos maleributiken.se



Siden det bare var tapet prøver, så hadde jeg ikke nok til å få mønsteret til å passe på den store skuffen, så løsningen ble å tapetsere bare midten. knis :)

Knottene var også ment å være litt lengre inn mot midten, men med en litt ivrig mann med borremaskin, så var plutselig hullene laget.
Syns nå det ble ganske greit likevel da :)


Denne skuffen syns jeg ble kjempesøt :)




Når vi holt på å pusse opp jentene sitt rom for litt over et år siden, kjøpte vi disse gamle skolepultene.
De har stått på lager siden, da vi ikke fikk dem til å passe likevel.

I stedet ble det til at vi heller kjøpte type expedit hylle med oppbevaringsbokser i som jeg tenkte å sette hjul på,
og på den måten kunne den brukes til å tegne på, oppbevare leker i eller leke butikk i.

Dersom du vil se flere bilder fra jenterommet, kan du klikke HER 

MEN
Nå som innholdet i sjenken skal flyttes opp, gikk vi tilbake til den opprinnelige planen, og pultene fikk komme opp på rommet.
2 strålende fornøyde jenter har brukt dem kjempemasse den siste uken.
Nå skal de tas ut og pusses og males.
Men i hvilken farge??

 Jentene ønsker turkis...
Jeg ønsker hvit (bombe)
Mannen ønsker dem slik de er...

Jeg tenker kansje hvit med sete og plate i natur??
Evt. turkis med sete og plate i hvitt??

Hva tror dere??? Veldig glad for tilbake meldinger :)




Brukte en annen variant av pip tapet til å kle noen blikk bokser med.
Det må jo matche :)  
Disse skal oppbevare tegneblyanter, tusjer og div.



Dukkehuset har fått ben, sånn at det ble plass til noen bokser under.
Ellers er picnik kurvene som ses på siden der helt geniale til oppbevaring av dukkeklær, bamser, butikk/kjøkken utstyr og div.

Nå har noen av lekene fra lekeskapet flyttet over i sengeskuffene, så nå er det plass til hobby ting å tang der i stede.

Må si meg greit fornøyd!!
Tror det skal bli rimelig funksjonelt fremover :)

Mens jeg har skrevet dette innlegget har jeg gjort et KUPP på Finn.no.
Gleder meg til å vise det fram!! Nå må det først kjøpes inn maling, så skal det bli inventar til lille bøll sitt rom :)

Ha en fiiin dag alle!!
Klemklem :)


8 kommentarer:

  1. Så koselig det ble :)
    En rolig mintgrønn farge hadde vært fint på pultene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja har tenkt litt på de o. Har du ein fargekode som e fin??

      Slett
  2. Fytti så fint, eg sko ha gjort nåken grep på Savanna sitt rom og *kaos* Må bare få åndå øve meg....Eg e nok enige me mannen i at di bør få beholda sin originale farge! Me har en kommode i gangen vettu, den e ganske like dei pultane, å ai låvv it!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, enige i at den e kjempefine i gangen dåkkas, men eg føle at pultane trenge litt farge :) Må uansett pussa di for di e sjikkelig hakkete, så får me se ka de blir te. Kansje bare mala understelle, så får bord å stolplatå beholla orginal fargen??

      Slett
  3. Kor har du fått tak i de flotte pultene! ? Vil ha :)

    kjempe flott soverom!
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. De fant jeg på Finn.no Silje, hos en gammel mann som hadde hatt de i bruk til både barn og barnebarn :) Betalte 500 kr pr stk, syns jeg gjorde et kupp :)
      Nå gjenstår maling :)

      Slett
  4. Jeg hadde ikke malt pultene

    SvarSlett
  5. hei
    så fint, eg hadde malt pultene hvitt og heller slått til med et trekk i en fin dus farge. klems

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)