Etiketter

mandag 3. oktober 2011

Takk for sist :)

Leenge siden jeg blogget nå igjen.
Trodde at jeg skulle ha så god tid når jeg var hjemme i permisjon jeg, men med lille knott i hus, så blir dagene unaturlig korte. Nettene også for den del, han er ikke akkurat storfan av soving på nattestid....

Men han er jo søt da, og i stort sett godt humør, selv om han sover litt lite.
Det blir mye powernapping. 
Sjønner det ikke, han har nok ikke arvet den egenskapen fra meg.
Utviklingen går unna, nå er han 7 mnd. Sitter på rumpa, humper seg forover, og reiser seg opp. Travle tider i vente :)
Nå må jeg skynte meg å få igang maleprosjektene mine før det er for sent!
Vil ikke ha hvite håndmerker overalt!!


Når nettene har vært korte, og dagene kommer fort, så er det viktig å ha noe å gå på :)
Jeg har utviklet et kjærlighetsforhold....
til kaffe :)
Under opprydning  kom jeg over en gammel skuff som har ligget i en kasse leeenge :) Liker kjempegodt fargen på treet og den litt gamle slitte looken!! Har skiftet bunn i den for å gjøre den mer brukervennlig :)
Nå står den og tar seg godt ut på kjøkkenbenken, og oppbevarer det mest nødvendige for å komme gjennom en dag :)


Stæsja kaffe til frokost idag :)

Nå er høsten her for fult, med korte og mørke kvelder, sofakos, pledd, varm drikke og talgelys.
Jeg eeelsker denne tiden på året!!!
Prosjektene står i kø, men tiden og energien strekker ikke helt til. 
Det irriterer meg!!!
Men etter helgens hjemmetilværelse, og litt ryddings, fiksings og organisering her og der, er jeg klar for å ta tak i noen småprosjekter fremover i allefall :)
I den anledning har jeg pusset verktøyet mitt HAHA!!!
 Jeg har i alle fall gjort det klar til bruk, og det har fått ny oppbevaringsplass, så nå slipper jeg å klatre, lete og styre hver gang jeg skal ha tak i noe!!


Råååsa jenteverktøy virker like godt som alle andre mannlige og langt mer kjedelige varianter :)





Nå ligger verktøyet oppbevart her, sammen med lyspærer, batterier og talgelys :)


Det burde kansje vært oppbevart i denne, som en gang i tiden ble laget for et slikt formål...
Men jeg syns den passer bedre til oppbevaring av talgelys. 
Forbruket er tross alt gaanske stort her i huset, greit å ha dem lett tilgjengelige :)


Siste nytt er at jeg har begynt å lære meg å hekle. Da er jeg blitt ordentlig husmor....
Har samlet strikke og hekletråd i en kurv i stuen. Her får det ligge å se fint ut til jeg får ånden over meg.
Er cirka like dårlig på begge deler, men liker tanken på å sitte i sofaen foran tv å hekle eller strikke :)
Never gonna happen :)
  

2 kommentarer:

  1. Så mange koselige bilder! Og kor har du fått tak i råååååsa verktøy da? Det vil eg og ha!! :) Mange prosjekter ja, det e ikkje bare bare å få tid t alt... har mange "jern i ilden" eg og, det går mest i scrapping og så strikke eg (!) babybukse :)
    Kom over denne bloggen ang. hekling da: http://www.bekkisheklerier.com/2011/02/kjkkenklut-med-oppskrift.html

    her og e en blogg me diverse kjekt - om man e i startfasen på hekling og strikking, en plass må me jo begynne ;)
    http://fruheimstad.blogspot.com/search/label/Oppvaskklut

    SvarSlett
  2. Du e så krevative, Vivian!!! Eg skulle ønska eg bare hadde litt av den kreativiteten som du har!!!Misunnelig!!!
    Du har et vanvittig flott hjem, og noen sinnsykt herlige unger! :-D
    Cathrine ;-)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)