Etiketter

tirsdag 30. august 2011

Et rom....

I kjelleren har vi et rom som er ingenting.
Når vi kjøpte huset, var rommet et barnerom til en liten jente. Hun hadde rosa vegg, og en liten nisje hvor hun hadde leksepulten sin. Veldig koselig!!

Etter at vi overtok huset reiv vi kjøkkenet, og flyttet det ned på vaskerommet i kjelleren. Mens nytt kjøkken vokste fram i overetasjen, brukte vi rommet som spisestue. Det var veldig koselig :)

Så kom det nye kjøkkenet på plass, og rommet ble forvandlet til et syrom...
Det vil si et rom til symaskinen min, for jeg brukte aldri det rommet til å sy i :) Hver gang jeg skulle sy noe, så ble symaskin og alt utstyr med opp i stuen. Koselig :)

Etter hvert ble det bestemt at syrommet skulle innredes til "kontor".
Mannen snekret hyller til bøkene våre i nisjen. Siden ble skatoll og stol plassert, skriver til data og utstyrt med alt en trenger av "kontorutstyr", og arkiveringssystem for regninger, forsikringer og andre viktige papirer ble utarbeidet.
Kontoret ble stående uten å bli brukt.....

Etter hvert ble rommet til et oppbevaring av alle ting vi ikke visste hvor vi skulle gjøre av. Esker med julepynt som ikke hadde nådd loftet, esker med påskepynt som heller aldri nådde loftet, diverse innpakningspapirer, verktøy og diverse....

En dag etter at jeg hadde sett meg lei på alt rotet, ble rommet ryddet og på ny møblert....
Nå fikk sjeselongen som måtte vike plassen fra stuen sin plass her, en hylle som har mistet plassen sin i etasjene over, samt litt dill og dall...

Sa meg ganske fornøyd når rommet var ryddet og færdig møblert, men vilken funksjon har det nå??

Vaske engelen min som kom for å vaske rommet i dag, sa når hun åpnet døra...."oh, its a relax room...."
Lurer på om jeg noen gang kommer til å slappe av smuttens alene her??

En megler vi kjenner til, ville nok kalt det et "bibliotek" i salgsannonsen sin....

Vi har konkludert med at det er et rom....Et rom som oppbevarer noen ting... men som har liten funksjon...


Innerst i rommet henger en avishylle fra IKEA som oppbevarer bladet Vår Dag 2009.
Grunnen for et vi har 3 utgaver av denne ser dere nedenfor...

Etter bryllupet vårt, ble vi intervjuet av bladet angående våre erfaringer, opplevelser og tanker i etterkant av overstått bryllup.

Tallerkenhylle kjøpt på Fagmøbler i Ølen. Denne har vært godt nedlesset, derav noe bøyde hyller :)

Bokhyllene i nisjen

Hvitlakket klokke (opprinnelig messing) kjkøpt på Haugaland ABR senter

Hylle kjøpt for en 50 lapp på Affi, den lokale gjenbruks stasjonen.
Har malt den hvit...


Verdens minste relax room, men stort nok til en person, en kaffekopp og en god bok :)


Godt å ha et rom i huset som brukes til ingenting!! Har du et sånt??

Ha en fin natt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)